Aunt Jemima

AUNT JEMIMA – PANKŪKU MAISĪJUMI UN SĪRUPI

Aunt Jemima ir ASV pankūku un vafeļu maisījumu, sīrupu un citu brokastu produktu zīmols.

Viss sākās 1889. gadā, kad Chris Rutt un viņa draugs Charles Underwood nopirka graudu dzirnavas. Kopā viņi īstenoja savu ideju par ātrajiem miltu maisījumiem, kuriem nepieciešams pievienot tikai ūdeni. Sākumā viņi to pārdeva ar vispārīgu nosaukumu “Self-Rising Pancake Flour”, bet pēc kāda šova apmeklējuma, kur galvenā bija tante Jemima Rutt, viņi iedvesmojās mainīt nosaukumu un sāka produktu reklamēt kā “Aunt Jemima pancakes”. Diemžēl Rutt’am un Underwood’am neizdevās popularizēt šo produktu, tāpēc 1890. gadā viņi pārdeva biznesu Randolph Truett Davis Milling uzņēmumam. Tieši Davis nāca klajā ar ideju reklāmai izmantot reālu cilvēku.

Šī persona bija Nancy Green, viņa kļuva par Aunt Jemima pankūku maisījuma seju, un tieši pateicoties viņai, maisījums kļuva populārs. Melnādainā sieviete, kas dzimusi verdzībā 1834. gadā, tika pieņemta darbā 1890. gadā, lai pārstāvētu Aunt Jemima zīmolu. Cilvēki dievināja viņas siltumu un draudzīgo attieksmi, kā arī izcilu ēdienu gatavošanu. Tieši tā Davis Milling Company guva 50 000 pankūku maisījumu pasūtījumus, un Green tika apbalvota ar darbu un līgumu visam mūžam.

Tagad Aunt Jemima pieder uzņēmumam Quaker Oats. Sakarā ar nesenajiem protestiem pret rasismu un nevienlīdzību visā pasaulē, it īpaši ASV, uzņēmums plāno mainīt Aunt Jemima zīmola tēlu.